Wybór manekinów
środa, stycznia 01, 2020
Prowadzenie sklepu odzieżowego wiąże się z koniecznością zakupu wielu różnych materiałów reklamowych a także ekspozytorów. W szczególności istotne jest to w sytuacji odzieży, której nie można po prostu poskładać w kostkę i ułożyć na półkach tak, jak ma to miejsce z innymi towarami. Zwykle stosuje się manekiny całopostaciowe producent albo zwykłe krawieckie manekiny obejmujące tylko szyję i tors, w współzależności od tego, jak konkretny butik albo sieć odzieżowa pragnie promować własne produkty.
W przypadku niedużych sklepików użycie mają zwykle krawieckie manekiny, jednak sklepy sieciowe stosują manekiny całopostaciowe, bo są one łatwiejsze do aranżacji. Można z nich utworzyć przykładowo grupę postaci, a ponadto takie manekiny zginają ręce i nogi, a nawet pochylają głowy, zatem odzież może być zaprezentowana w bardzo atrakcyjny sposób. Koszt zakupu takiego manekina całej postaci wynosi mniej więcej kilkaset złotych, a zwykle cena nie przekracza 1000 złotych, prawdopodobnie że mówimy o bardzo drogich i ekskluzywnych manekinach wytworzonych z doskonałych materiałów. Zwyczajne manekiny krawieckie kosztują kilkadziesiąt złotych do około 300 zł. Budowa takiego manekina w każdej chwili wpływa na jego cenę. Te drewniane są droższe od tych z aluminiowymi nogami. Kolorowe są z kolei droższe od tych, które mają jednokolorowe koszulki. O ile chodzi o kolorystykę, obowiązuje duża różnorodność. Koszulki manekinów są zwykle białe, jasnobeżowe, ciemnobeżowe i czarne. Wielkość jest standardowa i można ją regulować za pomocą specjalnego pokrętła w nodze, a manekina można podnosić do góry albo opuszczać.
Źródło informacji: podstawa do manekina.
0 komentarze