Filtry FAP
piątek, stycznia 17, 2020 
 Przepisy Unii Europejskiej zostały ostatnimi czasy bardzo zaostrzone, jeśli chodzi o emisję spalin, a tym samym emisję gazów cieplarnianych. Wszystkie pojazdy, jakie poruszają się po terenie Unii Europejskiej powinny spełniać odpowiednie normy. W sytuacji aut zasilanych olejem napędowym, czyli tak zwaną ropą, bardzo istotną rolę odgrywają filtry DPF.
 Regeneracja DPF jest ważna nie tylko dla eksploatacji pojazdu i związanych z tym kosztów, niemniej jednak również dla środowiska. Filtr DPF to przeciwnie filtr cząstek stałych. Taki filtr wyłapuje i wypala cząstki stałe z paliwa, co sprawia, że do atmosfery przedostaje się mniej zanieczyszczeń. Jeżeli już ten filtr nie funkcjonuje poprawnie, samochód nie spełnia wymaganych prawem norm dokładnie tak samo działają filtry FAP. Wypalanie filtrów FAP normalnie następuje w czasie eksploatacji samochodu, niemniej jednak kiedy samochodu z filtrami cząstek stałych nie robią dużych tas, filtry cząstek stałych nie mają możliwości wypalić zanieczyszczeń, dlatego że silniki samochodów nie osiągają należycie wysokiej temperatury. Żeby filtr zadziałał stosownie, silnik musi się intensywnie rozgrzać. Nie może tego osiągnąć, kiedy jeździmy wkoło komina. Dlatego też samochody napędzane olejem opałowym napędowym są polecane przede wszystkim dla ludzi, którzy pokonują bardzo długie dystanse. Takie filtry nie nadają się dla użytkowników samochodów jeżdżących na krótkich trasach, na przykład do pracy tylko kilka kilometrów. W takiej sytuacji znacznie lepiej zdecydować się na zakup pojazdu zasilanego benzyną albo gazem.
Źródło: spadek mocy silnika łódź.
0 komentarze