Wstawianie nowego filtru DPF

Posiadacze samochodów osobowych na ropę naftową są zobowiązani do wymienienia co kilka lat filtra cząsteczek stałych. To właśnie ten filtr...

Demontaż filtrów cząstek stałych
Posiadacze samochodów osobowych na ropę naftową są zobowiązani do wymienienia co kilka lat filtra cząsteczek stałych. To właśnie ten filtr jest odpowiedzialny za oczyszczanie ropy z toksycznych substancji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę waszego silnika. Demontaż filtrów DPF, a następnie zakupienie filtra i jego zamontowanie jest niestety dość drogie, dlatego wielu kierowców zwleka  z wymianą filtra.



Jest to na nieszczęście bardzo głupie zachowanie, gdyż w ten sposób możecie doprowadzić do poważnej usterki waszego silnika. Koszt naprawienia silnika w samochodzie osobowym wyniesie was znacznie więcej, niż wstawienie nowego filtra. Zresztą w tej sytuacji wymiana filtra was nie ominie, zatem za zwłokę możecie zapłacić wręcz trzykrotnie w dodatku. Jeżeli już zauważyliście czarny dym z rury wydechowej, to czas najwyższy zająć się wymianą filtra DPF w waszym samochodzie osobowym.

 Filtr cząstek stałych jest zasadniczym elementem instalacji pozwalającej na jazdę samochodem osobowym na ropę naftową zamiast paliwa. Ropa naftowa jest o wiele bardziej opłacalnym produktem, gdyż spala się wolniej. Użytkownicy pojazdów na ropę naftową mogą więc w rzeczywistości wiele zaoszczędzić swoich środków inwestycyjnych w skali roczne, ale również miesięcznej. Nic więc dziwnego, że znacząca większość osób decyduje się na to bardzo popularne rozwiązanie. Niestety istnieje także pewna skaza tego rozwiązania, czyli postępujące uszkodzenie waszego silnika. Żywotność samochody jeżdżącego na ropę naftową jest niestety o kilka lat mniejsza, niż w sytuacji jeżdżenia na benzynę.

Źródło informacji: montaż filtrów dpf.

You Might Also Like

0 komentarze